1hello

Onzichtbare Pitch

Pitchen is een hele actieve manier van communiceren, er zijn verschillende manieren om te pitchen de bekendste ik denk ik wel de Elevator Pitch. Waar je in de korte tijd die een lift er over doet om op een verdieping te komen het doel van je onderneming moet vertellen.

Of wat een medewerker van Apple overkwam toen hij samen met Steve Jobs op de bovenste verdieping van het Apple hoofdkantoor in de lift stapte en de vraag kreeg van Steve, “wat doe jij precies voor ons?’  en hij niet goed kon pitchen wat hij voor toegevoegde waarde had voor Apple in de korte tijd die nodig was om op de begane grond te komen, daar aan gekomen mocht hij gelijk door lopen en vertrekken bij Apple!

Bij pitchen gaan we er vanuit dat we in gesprek zijn met iemand en hem vertellen wat wij doen, waar onze onderneming voor staat en wat de toegevoegde waarde is.

Waar we wellicht niet bij stilstaan is de Onzichtbare Pitch, op het moment dat we een ruimte binnenkomen zenden we al een boodschap uit, de wijze waarop je gekleed bent en hoe dit aansluit bij het evenement wat je bezoekt, en wat het zegt van jou?

De Non verbale boodschap (pitch) die we dan al aan het uitzenden zijn, geeft een ieder die in de ruimte is al een beeld van jou en de vraag is sluit dit beeld later aan tijdens een gesprek.

Wees je bewust van deze pitch, laat anderen tijdens een netwerk bijeenkomst naar je kijken en aan je vertellen hoe zij vinden dat je overkomt, voldoet wat hun zien en hun feedback aan wat jij graag wilt bereiken? De onzichtbare pitch is niet door jezelf te zien? maar wel te veranderen.

0 antwoorden

Laat een reactie achter

Wilt u zich mengen in de discussie?
Voel u niet bezwaard om bij te dragen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>