awholenewmind

Introvert Extravert waarom het loont om een ambivert te zijn. (incl assesment)

 

Dit is de grafiek waar de introverte afgezet wordt tegen de extraverte verkoper . Zie in het midden de Ambiverte verkoper!

GrantExtraversion-e1359528308233

Hier is wat het betekent en waarom dat van belang .

Deze zomer heeft Adam Grant , de jongste benoemde professor aan de Wharton School van de University of Pennsylvania , een studie uitgevoerd die de mythe van de extraverte verkoop liet ontploffen. Hij onderzocht een softwarebedrijf met een grote commerciële medewerkers, geëvalueerd waar elke verkoper stond op een 1tot7 introversie / extraversie schaal , en vervolgens in kaart gebracht hoeveel producten ze in de komende drie maanden verkochten.

Zijn bevindingen na dit uitgebreide onderzoek zijn : De sterke introverte mensen ( het volk vertegenwoordigde aan de linkerkant van de horizontale as van de grafiek , rond 1 en 2 ) waren niet erg effectief verkopers . Geen verrassing daar.

Maar de sterke extraverte (meer naar rechts , ongeveer 6 en 7 ) veel beter waren.  Zoals je kunt zien in de grafiek , de mensen die het beste deed – door een ruime marge – waren de in het gemoduleerde midden. Ze heten ambiverts, een term die sinds de jaren 1920 is in de literatuur . Ze zijn niet overdreven extravert . Ze zijn niet overdreven introvert . Ze zijn een beetje van beide .

In de verkoop , leiderschap , en misschien andere inspanningen , ambiverts hebben een voordeel . En wat een grote kans is die we kunnen vaststellen dan is de kans groot dat je jezelf een ambivert bent. Geïntrigeerd ? Test je eigen ambivert gehalte hier.

http://www.danpink.com/assessment/     (assesment in het engels)

 

0 antwoorden

Laat een reactie achter

Wilt u zich mengen in de discussie?
Voel u niet bezwaard om bij te dragen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>